Аніме
Обговорення (7)
Обережно, спойлери від початку до кінця.
"Навіть попри події 40-чної давнини, люди завжди боялися темряви, гадаю. Вони бояться зазернути в очі страху і своїм давнім спогадам. Тому вдають що їх нібито не існує"
По правді хз з чого починати, мабуть з описа, де класно лаконічно написано: "Великий О - меха з елементами неонуару та технонуару. Пастиш на Бетмена: Анімаційні серії. Події розгортаються в місті Парадигмі - єдиному місті, що вижив після подій сорокарічної давнини; у той самий час усі люди та й андроїди втратили спогади про події до того дня. Головним героєм є Роджер Сміт - переговорник Парадигми, який допомагає людям вирішити їхні проблеми, а вільний час пілотує Великим О - мегадеусом, з яким вони вдвох захищають Парадигму від чудовиськ, богів та інших мегадеусів."
З ходу було добре видно, що тут присутній вайб Бетмена, Бондіани і Blade Ruuner в постапокаліптичному сетингу антиутопії, в якому майже всі люди, практично все забули, але є винятки і за пам'яттю йде гонитва. Ну якщо не зважати на один з самих серйозних мінусів картини - мехів, яких так полюбляють японці.
Далі буде, що сподобалося, що ні, щоб було легше, але писати багато і ні, з банальних причин.
Плюси/Позитивно.
- Саундтрек на 10 та з тієї опери, який варто і варто слухати після переглялу самого аніме (вже раз на роботі переслухав і вона прям розмовляє). Дуже класно він підтримував атмосферу нуару, майже вся музика під цей жанр і дуже дуже в тему. Але були і мінуси, можливо серйозні, особливо коли починалися битви з мехами. Пафос (деякий), епік, ура переможна, героїчна і якась прям дитяча музика... Як же все це не в плюс до антуражу було.
Опенінг дуже хороший, ендінг зовсім класний. Сам саундтрек дуже різноманітний. Японці можуть в музику.
Про яку різноманітність тут йшла мова? Тут є все, що треба для аніме цього жанру, стилю. Джаз, блюз, різна драйвова музика, рок-н-ролл, гра на піаніно чи гітарі. Релігійна (тут і теми такі будуть підійматися), орган, церковний хор, классичні композиції або під їх стать. Містична, гостросюжетна, зловіща музика та різні мотиви, як той же японський мотив, якщо японці і так далі. Звук доречі тут теж норм.
- Задум.
Лише один приклад: цікава фішка з пам'яттю. Нехай дещо схоже було і в "Сталевій Тривозі" (+ битва з мехами типу Бегемот). Все ж акценти зовсім інші. А те, що вживлювали спогади які потрібні в місті брехні, кому потрібно - це було очікувано. Таке теж було в новому "Blade Runner", як приклад. Як і вагітні роботи. Армітаж схвалює. А те, що швидше за все - це лише одне місто-купол було зрозуміло через "Ерго Проксі" чи ще дещо, як не іронічно... Але загалом це все цікаво виглядало, як розкриття так і розв'язка, нехай і з деякими очікуваними нюансами.
-
Стиль.
-
Нуар.
З одного боку цікавий, стильний сетинг, але постановка якась дійсно місцями дитяча (мехи не в тему), незважаючи на нуар і буває, що йому не вистачає жорсткості і в тому дусі. Правда деяких персонажів вбивать і деякі вбивають інших (не всі, що не дуже сприймається). Також, можливо і "Сталевий Алхімік" дещо собі візьме. Серія з котом. Все ж ось такі історії не давали забувати про жорстокість сетингу, але. Ну і без клоунади не обійшлося, "Темніше за Чорне / Darker than Black" не єдиний з цього жанру, але там такого більше було, ще й з чібі.
Фантастика нічого так виглядала, але з помітними вадами, які в будь якому випадку були... Загалом точно непогано автори це все збили, з чого робили=/
- Мальовка.
Думаю це все в плюс, як і загальний дизайн. Але звісно далеко не все на наш час добре буде сприйматися/виглядати. Правда варто відзначити, що чібі тут не було, що явний плюс. В "Темніше за Чорне / Darker than Black" наприклад "Bones" хз навіщо добавили цю компоненту=/ Все ж атмосфера, антураж з чібі і без - це різні речі, але (знову) з клоунадою. Без цього японці майже не можуть.
- Сюжет.
Сюжет на наш час +/- нічого, але читається і буває так, що (знову) більше чим думав=/ Частково тут провинна в цьому (знову) того ж "Ergo Proxy". Багато художніх прийомів на наш час застаріли, нехай і не зовсім втратили свою актуальність. Але як інтрига вже не працює. Правда з другорядними персонажами може статися все що завгодно, як в "Bubblegum Crisis". Також варто відзначити, напочатку було цікаво, потім щось станеться десь з 6 серії і немала кількість серій буде дуже нудними і навіть почав думати про дроп, бо динаміка теж кульгала. Але з часом все знову закрутиться (десь з 10, яка прям вау), нехай і з нюансами в "колориті" Бетмена. Все ж цікаво мені було куди більше чи ні + з часом сюжет старе куди цілісніше. А історії загалом йшли: 1 серія, 1 історія якщо не брати винятки. Ну і треба поцікавитися розробкою аніме, бо там і з музикою якісь приколи, є така фігня як ремастер, коли оригінальні опенінг і ендінг не такі як ці.
Фінал. Як того і трохи побоювався напочатку, все ж авторам не дуже вдалося (так сказати) склеїти/дотиснути сюжет, історію загалом в цьому фарсі. Деякі питання залишилися, але пофік. Бо фінал з "цифровим" світом, містом вийшов... Тут може бути багато варіантів. Коли вже є такі твори як "Мегазона 23", "Експерименти Лейн", "Євангеліон", "Ergo Proxy" чи таж "Матриця" (яка багато чого взяла у японців. Мегазона 23 та Gits)) і це не кінець списку. В будь якому випадку не важливо, а важливо, що воля і вибір персонажів - зробили свій вибір. Життя у них продовжиться, яким би воно не було. А образ рокової красуні Angel Rosewater піде до Манади Проксі + як додився, ось так деяким знайомим написав:
"Закінчили вони це все (образно?) сетингом Мегазони, Єви, Ерго Проксі та Матриці... Не все зрозуміло, що трапилося, з іншого боку, мабуть і розуміти нічого не треба. Все в прямому сенсі було і багато полетіло прямо в Ерго Проксі. Вже як то писав, що олди ржали в ті часи в плані запозичень, то що зараз про це писати/говорити?"
- Персонажі.
Насправді хотів їх, як і сюжет в розділ/групу "суперечливі" помістити. Але так подумав, все ж на фоні більшості аніме головні дійові особи були в плюс, нехай клоунів і банальних вистачало, ще й з тривіальними комплексами та мотиваціями. Правда сильні сторони у деяких теж були. Вони змінюють свою думку/позицію, як деякі не дуже відносилися до андроїдів, з часом краще стали. Також у кожного персонажа є своє місце у цій виставі. Нехай часто деякі персонажі надто пафосні, карикатурні і виглядало це по різному.
Більше за всіх сподобалася няшна колюча кудере і по сумісництву андроїд, чудова та можливо головна зірка цього шоу R. Dorothy Wayneright. Прикольні у неї з чгг взаємини. Ці теж непогані: Angel Rosewater (рокова красуня з твістом), Norman Burg (Альфред), Dan Dastun (Гордон?), а ось головні злодії такі собі і дуже нагадують своїми образами/архетипами/типажами злодіїв з Бетмена: Джокера, Scarecrow, Edward Nygma (він тут ще й сюжетним персонажем виявився, хех) тощо. Але вони місцями настільки карикатурні клоуни (як цікаво) і часто подані по дитячому для такого твору, що там! Один з таких злодіїв (Бек/Edward Nygma) сам себе назвав справжнім клоуном в один момент, під самий кінець=/
А ось про чгг хочеться щось ще написати ("Я поважаю жінок і старших. Така моя політика"), ніколи не подобався такий концепт, архетип/типаж + він ну дуже нагадує Брюса Вейна ("Темний лицар який рятує свою даму серця"). Все ж те, щр Бондіана та Бетмен не моя стихія, такий концепт мені не дуже зайшов (бісяче це кліше). Він не вбиває що згодом виливається у ще більші проблеми для нього, Дороті та всіх навколишніх та місту в цілому. Ну що за х...? І тут починаєш ще більше розуміти, що різниці між Джокером і Бетменом в якомусь сенсі майже немає. Другий своїм егоїзмом (і т.д.) завдає шкоди не менше, ніж лиходії міста... А про те, що він міллардер, тут взагалі нема чого говорити. Міг дати людям роботу, а так, багато хто в розпачі йде в банди, а він їх потім б'є в високотехнологічних костюмах (тощо) через своє его, травми, нарцисизм тощо. Доречі, в трилогії Нолана, в третьому фільмі ця тема прямим терстом підіймалася від обличчя Альфреда. Цікавий цей дворецький там був, просто бро.
- Діалоги.
Вони явно не прохідні. Вистачає того на що варто звернути увагу і вони слухаються. Є і цитати, які про щось (як і діалоги) кажуть:
-
"Якщо чогось немає зараз. Значить його ніколи і не існувало"
-
"Місто - сцена, а ми лише актори на цій сцені. Нам не кажуть який сценарій, але наказують як діяти"
Автори натякали і в першому, і другому моменті. Ні, говорили прямим текстом + Шекспіра тут згадав.
-
"Як і будь хто іншмй, я вмію брехати" - Дороті
-
"Хто живе у снах, нехай там і залишаються"
-
"Частенько вимикають світло... Піду ввімкну генератор"=/
Ось так там і живуть, виживають, існують люди.
- Теми.
Їх вистачає, вони різні і схожі, на даний час можливо вже й банальні. Це не докір цьому тайтлу, хоча не знав що окремо можна виділити + дещо було раніше або буде ще по ходу.
Вистачало тут про свободу волі чи вибору. Кохання (чи щось інше в цьому дусі, якесь братерство як приклал) людини і ШІ, а також про спогади в різних сенсах, як приклад керують вони людьми чи ні. Пошук істини (яких більше ніж одна) і себе в цьому світі. І можливо на цьому побудований весь сюжет (як і ще на дечому). Дещо з ходу було зрозуміло, бо бо, але дивитися було цікаво.
Нейтрально/Суперечливо.
- Вплив тощо.
Дещо відсіля теж в "Ерго Проксі" візьмуть, що не дивно. Купол. Пробудження. Серія яка тут трохи зламала типо сюжетну конструкцію і можливо не раз.
11 серія, таку історію вже точно не раз десь бачив. Хлопець який хотів заробити щоб врятувати сліпу або сильно хвору тян (можливо нуар "Темніше за Чорне / Darker than Black"). Цікаві думки тут були про правду, неправду та кохання.
Піщанний дракон. Дюна схвалює + в Ніер Автомате теж дещо схоже було... Механічне.
І т.д. Що хотів, те відмітив.
- Динаміка кульгає як часто буває, але дуже чудова музика змушує дивитися без прискорення, тому не шкода + інколи (?) є серії з динамікою (кумедно, як після дивився останніх "Нестерпних Прибульців-2" і "Темного Дворецького" про Школу Інтернат, ось там дійсно з динамікою і затягнутістью були трабли. Все пізнається в порівнянні=/). Але те, що бувало нудно - це треба відмітити, хоча цікавість і саундтрек перебивали.
Мінуси/Негатив.
- Мехи та битви з ними.
Коли починалися битви мехів/роботів, іноді (?) якість саунда (раніше про це писав в мінусах саундтрека) і постановка - помітно падали. Ну на мій смак=/ Хз, навіщо тут ці роботи були (частково правда тут згадав мангу "Навсікая з Долини Вітрів / Kaze no Tani no Nausicaa" з апокаліпсісом, який їм принесли "мехи"). Краще б робили суто пси.трилером та через битви, все ж руйнувань дуже багато було б, як все відновляти в таких умовах?... Хоча як виявилося, тут є свої нюанси.
-
На фоні таких жанрів, дитячість теж явно в мінус, як і те, про що вище писав.
-
Кліше. Нічого б про них не писав, але є відверто вже бісячі на наш час.
Загалом дивився 4 дні і фана вистачало при цьому процесі. Нехай якість місцями помітно кульгала та час теж бере своє, але ні разу не шкодую що дивився і звісно топ (з оцінкою складніше). Ще можна було більше написати, але трохи вже підзабув, бо "відгуки" по таким аніме треба відразу писати або це все вже майже не має сенсу. На жаль?=/