Аніме
Обговорення (2)
Спойлери від початку до кінця, єдине шапку можна ще прочитати.
"Іноді з-за сили люті продовжуєш жити"
Якщо хтось почне дивитися, то 5 серій вирішальні, індикатор. Якщо вони норм зайдуть, то можна спокійно дивитися далі. Якщо ні, то далі все одно непогано піде, але з часом підуть трабли, які дуже типові для японців (сумнівна мораль чи ідеалізм в деяких моментах, де їм не місце). Приклад, якщо ми вб'ємо, то станемо такими як наш ворог і звісно все закінчиться бійнею. Тобто, автор іноді буде двигати сюжет через бісячі для мене кліше і найгірше: тупість персонажів (вони зовсім не ок, особливо після "Раґни Крімзона" і "Бурі Втрат" + вони таке як фанати "яойю", тому деякі чоловічі персонажі і поводять себе як "куколди". Причому авторка почала малювати і писати про "яой", ще до того, як це стало мейнстрімом "Kaze to Ki no Uta Sanctus: Sei Naru Kana"). Правда сам твір можливо дуже впливовий, не знаю що в манзі (першоджерело з 70-тих, яке ну зовсім не хочу глянути хоча б родним оком. Просто це дуже важливо для загального враження), але є вірогідність, що немало чого візьмуть в "Старкрафт", "Ерго Проксі" і "Євагнеліон" (якщо до них, ще чогось не було в цьому плані). Там деякі цікаві ідеї, задуми, концепти і моменти пов'язані з самим сетингом, жанрами тих творів. Шкода, що твір не переосмислили +/- нормально/вдало, як це зробили з "Дороро", "Гріхами Кяшана", "Gits-95" та серіали "Синдром Самітника", "Devilman Crybaby" чи "Паразитом". І тому не знаю чи варто на це зважати, бо навіть часто в +/- несерйозних з цим краще виходить.
- Також варто з ходу відзначити, що тут в розробці цього твору приймав участь дуже талановитий режисер Osamu Yamasaki, що такі люди як Мамору Осії, Isao Takahata, Сатоши Кон, Хаяо Міядзакі, Шімбо Акіюкі та інші з топу, поряд з ним ніякі і навіть рядом не стояли. Ух, яка Велика Людина! Саме він і треба був для такого тайтла і щоб можливо зробив переосмислення тощо! А якщо вже серйозно, не знаю як було в першоджерелі і як проходила розробка самого аніме, але для такого тайтла, все ж потрібен був більш досвідчений і т.д. Маємо, що маємо.
- Знаю як важко іноді починати щось робити, тільки початок, зав'язка не дуже вдалі вийшли, кинули усіх в вир подій без підготовки з купою різної дичини. Немає експозиції як такової, де вона потрібна (розкриватися все буде по ходу) та багато сумбура. Дії персонажів такі собі, а інколи навіть тупі і бісять + вони буває, що несуть дичину та мотивація у них не дуже. Капітан взяв, відпустив одного чела у якого була істерика назад на планету з великою купою ризиків, той звісно накосячив, люди дізналися находження обдарованих в космосі і почалася війна... Люди після цього звісно почнуть їх краще шукати і знати де (спалили дизайн корабля). Це така картина була 5 перших серій, з 6 краще пішло. Ось тільки, навіщо вони так зробили? Хз. Як варіант, ось таким макаром хотіли показати або показали психологічний стан одного з гг, який попав в такую жахливу ситуацію, вир подій, після нормального, лайтового, сімейного і шкільного життя. Ех, знову школоло, яке врятує світ=/
- Подобаються такі сетинги з космосом (без меха!), псионікою і сама задумка, деякі ідея/ідеї тут явно цікаві і варті уваги, що можливо дещо буде взяте в такі проєкти, як StarCraft, Ergo Proxy чи Evangelion. Правда це не факт і треба дивитися мангу, щоб в цьому пересвідчитися. Ось робили це мені, абсолютно не хочеться. А про який вплив йшла мова?
(Один шкет бігав з книжкою про Пітера Пена, як ЗероТу у Франксі)
1. Ну в Старкрафт:
Домініон чи Конфедерація з експериментами, як одні люди полишили Землю і полетіли в іншу частину всесвіту шукати для себе Новий Світ та як з часом у деяких почали з'являтися сила, псионіка.
2. Євангеліон.
Дехто під кінець сидів як Гендо Ікарі (Кіт), хоча цю позу вперше побачив в кіберпанк "Cyber City Oedo 808" (насправді японці часто так роблять). Ще тут дещо шукав Рьодзі Кайдзі (умовно інкубатори), знайшов і його вбили (як шкета, віддалено). Після Місато і її подружка теж шукали, а потім зруйнували їх, де були клони. Ось тут схожа ситуація.
3. Ерго Проксі. Тут збігів більше за всіх:
Шкета схопили, коли той розгулював біля інкубаторів... прям як Ріел Мейєр чи Рауля Кріда (деякі персонажі тут діють відчайдушно, як він). І коли її там знайшли, на цьому місці і в цьому аніме можна було б її процитувати, дуже в тему було б, як вона казала про систему, яка всіх контролювала, смикала за ниточки і в том духе=/ Інкубатори та прийомні сім'ї як в "Ерго Проксі"... Ну і звичайно ж людьми керує ШІ та промиває мізки. "Ти - це ти. Я знаю хто ти"=/ Коли в ЕП було: "Ти - це я. А я - це ти." ШІ також очищує постапокіптичну Землю, як Проксі, допоки людство перебуває в космосі. Також під кінець до ШІ на Землі двоє гг йшли, як Ріел Маєр і Вінсен під кінець ЕП. Тільки кінець головних героїв відрізняється, але не самого світу. Тут старі йдуть, а справа тепер за молодими. Символічно=/
І т.д. Моментів таких тут багато насправді.
- Те що першеджерело старе, буде сильно кидатися в очі. Багато нічим не підкріпленного ідеалізму, відвертої мрійливості, наївності, легковажності і саме фігове, незважаючи на сам контекст, часто жорсткий, то атмосфера рідко буде змінюватися, а якщо і буде, то ненадовго з різних причин (аналогічно такі і дії персонажів, які багато знають, але роблять місцями на гірше). Не завжди це погано, як і не завжди - це добре. Є як є=/ Правда драматизм тут звісно є, просто він різний, з різною предісторією і як до нього підводили, так сказати.
- Бісить момент з початком серій, де роблять повтори, які забирають не мало часу (бувало від 1-2 до 3 хвилин), а з часом набагато чого не вистачає хронометражу. Тут теж не на все його вистачило...
- Багато діалогів прохідних. Є непогані, які слухаються, є точкові цитати та випади які про багато чого кажуть в різних сенсах, але загалом діалоги, не завжди не слухались. Правда зараз складно написати, який тут їх процент.
- Персонажів багато. Плюс: вони швидко змінюються та дорослішають. Мінус: вони майже не розкриваються окрім деяких. Хоча, що їм там розкриватися на наш час? І в цілому персонажі не зайшли, буває як мінімум. Можливо правда - це не їх провина, а саме авторів, що бувало через їх тупість, що вони робили відверту фігню і через це двигали сюжет, що сильно било по враженням. Також не завжди їх мотивація була виправдана або вони швидко змінювали думку, нехай у деяких переживання, коливання були, але. Правда момент, де гг і псионіки почали мстити людям, вирішили повернутися назад, після того як ті знищили їм планету, тут вірилося. Вони навіть "полонених" почали добивати. Ось тільки, як до цього підвели...
Загалом, що сюжет, що діалоги, що персонажі після "Бурі Втрат" і "Раґни Крімсона" так собі заходили. Нехай деякі психологічні моменти розумію, але все ж... не все можу виправдати або не хочу, бо "трохи" надоїло це в аніме + саме аніме не таке вже й старе.
Правда є плюс в таких персонажах, майже їм не співпереживав тощо. Хоча це таке=/
- Персонажів багато. Плюс: вони швидко змінюються та дорослішають. Мінус: вони майже не розкриваються окрім деяких. Хоча, що їм там розкриватися на наш час? І в цілому персонажі не зайшли, буває як мінімум. Можливо правда - це не їх провина, а саме авторів, що бувало через їх тупість, що вони робили відверту фігню і через це двигали сюжет, що сильно било по враженням. Також не завжди їх мотивація була виправдана або вони швидко змінювали думку, нехай у деяких переживання, коливання були, але. Правда момент, де гг і псионіки почали мстити людям, вирішили повернутися назад, після того як ті знищили їм планету, тут вірилося. Вони навіть "полонених" почали добивати. Ось тільки, як до цього підвели...
Загалом, що сюжет, що діалоги, що персонажі після "Бурі Втрат" і "Раґни Крімсона" так собі заходили. Нехай деякі психологічні моменти розумію, але все ж... не все можу виправдати або не хочу, бо "трохи" надоїло це в аніме + саме аніме не таке вже й старе.
Правда є плюс в таких персонажах, майже їм не співпереживав тощо. Хоча це таке=/
- Теми на наш час банальні (але), від сили та відповідальністю за неї. Космічна фермерська сага з питаннями довкілля. Нерівність, ШІ і антиутопія з промивокою мозку, яку робили усьому населенню, щоб його контролювати, стравлювати тощо. Ще була та тема, що типа жертва 1-2 персонажів або трохи більше може змінити чи врятувати світ... Ну надто нереалістично) Доречі, мені писали, що головні герої, які в кінці померли, переродяться з часом (реінкарнація), як це бувало в багатьох інших творах. Франкс, Eureka Seven чи Gunbuster (тут трохи інше), як приклад. Також часто повторювали про чудовиськ і ще деякі схожі моменти навели на думку про чудовиськ, про які в зовсім різному контексті казали деякі Західні автори, які японцям так подобаються... Один з моментів, початок 22 серії.
Але те, що персонажі в такій війні на винещення задаються абсолютно дивними і несвоєчасними питаннями, а потім все закінчується для них дуже погано і бійнею, ну це дичина. Бо вони на повному серйозі захотіли здохнути, лише б не стати такими як їх вороги, хоча до того вже таке ж... робили?=/ Ну і одні других чудовиськами називають, хоча самі до цього знищили не одну їх планету зі всім живим. Лицемірство. Надто багато тут лицемірства та крихкої мотивації у персонажів. Яой взаємини - це такий крінж.
І ні, не проти милосердя, прощення, різного переосмислення тощо. Мене просто бісить, що персонажі з абсолютно простої та банальної ситуації часто ось таким макаром роблять з мухи космічний корабель і все закінчується типово для них (в черговий раз бійнею). Причому це наскільки очікуванно, що навіть під спойлер тут якось тупо ховати.
- Мальовка.
Немає сенсу тут багато писати, мальовка і анімація зі всіма витікаючими непогані, але не на свій час + операторська робота часто непогано намагалася приховувати косяки анімації.
Деякі космічні битви непогано виглядали (в 21 серії "Mass Effect 3" згадав + те як вони відійшли від одної планети і зробили засідку - це згову нагадало деяких авторів та один момент перенесли в "Star Wars: Knights of the Old Republic", показаний був від обличчя темного Ревана на планеті Вукі, Kashyyyk) та Tetsuo Shima з "Акіри" схвалює. Так, полюбляли в той час саме ось таку фантастику (вона норм), ну можливо трошки з елементами фентезі.
- Музика.
Перший опенінг непоганий і не завжди слухав, другий майже не слухав. З ендінгами схожа ситуація. А саундтрек... непогано, іноді є музика в тему. Але загалом викликав холодні враження, що рідкість.
Фінал.
- Підсумок.
Як його оцінити загалом, навіть не знаю. Якщо це було ось таке переосмислення - це одне (місцями навіть дно, хоча, типу зараз так не роблять?=/), якщо зроблено +/- суто по манзі, без змін і незважаючи на наш час, то зовсім інше. Хоча, чи має в якомусь сенсі це значення, навіть і не знаю. Одне точно, аніме викликало емоції, нехай і різні. Шкода, що не завжди позитивні, а інколи навіть 1 хотілося поставити в деяких моментах) Благо плюсів теж вистачало і негатива після перегляду майже не було, але в той же час, шкода було витраченного часу. Це теж правда. Просто, якщо перші серії не зайшли, можна часто не давати 2 шанс. Автори все одно будуть інколи страждати схожею фігнею, тут важливо наскільки градус цієї фігні буде серйозним.
Ps Як писав відгук, зовсім не було негативу... Дивно.